Klantgericht en empathisch schrijven

Een lastige boodschap brengen, reageren op een klacht? Gebruik juist die momenten om de relatie met je klant te versterken. Schrijf een e-mail of een brief die meer dan klantvriendelijk is: empathisch en servicegericht.

Download de factsheet Klantgericht en empatisch schrijven (pdf 1136 kb).

Contact over deze training

Ik pak liever de telefoon: 020 - 598 64 20

Voor wie

Voor medewerkers die regelmatig rechtstreeks contact hebben met klanten, bijvoorbeeld vanuit een afdeling klantenservice. Je kunt deze training bijvoorbeeld volgen als klanten vaak vragen hebben over brieven of mails. Of als je als medewerker houvast wil: wat zijn nu eigenlijk de criteria voor goede brieven en e-mails? Medewerkers van onder meer Generali verzekeringen en de gemeente Koggenland hebben de training al gevolgd.


Programma

Ons programma is altijd maatwerk. Waar de behoefte van jouw organisatie ligt, stellen we vast op basis van gesprekken, intakes en deelnemersteksten. Denk aan:

  • Communiceren vanuit de merkwaarden van je organisatie
  • Helder en vriendelijk reageren op vragen van klanten
  • Je verplaatsen in de klant: wat zou jij zelf willen lezen?
  • Begripvolle, empathische formuleringen: wat werkt, wat niet?
  • Wat doe je als je de klant geen gelijk kunt geven?
  • Tactvol omgaan met lastige situaties
  • De commerciële kwaliteit van je tekst

Je oefent met je eigen teksten en met realistische cases. Zo pas je wat je leert direct toe in je eigen werk.

Data & locatie

Deze cursus kun je incompany organiseren of volgen als privé- of duotraining. De data en locatie bepalen we in overleg.

Kosten

De kosten voor een incompany- of privétraining zijn afhankelijk van je wensen en de grootte van de groep. Wil je meer weten? Vul dan nu het contactformulier in of bel naar 020 - 598 64 20. We maken graag een afspraak met je voor een vrijblijvend adviesgesprek.

'Zestig Stadgenootmedewerkers hebben een fantastische training op maat gevolgd over Klantgericht schrijven. De training was zo’n succes dat we er dit jaar mee doorgaan. Juist omdat communicatie van iedereen is, vinden we het belangrijk dat iedereen weet hoe je klantgericht schrijft.'

Arda Gillessen, medewerker Communicatie bij Stadgenoot

Ik wil contact over deze training

Ons online magazine CNTXT ontvangen?

Veelgestelde vragen

Bieden jullie ook cursussen in andere vreemde talen?

Helaas ... bij het Taalcentrum-VU kun je alleen terecht voor trainingen in het Engels, Nederlands, en Nederlands als tweede taal (NT2).

Bieden jullie ook cursussen Nederlands als tweede taal (NT2)?

Jazeker! Als privécursus, op maat voor één persoon (of twee, of drie) of op maat als groepstraining.

In welke vormen bieden jullie trainingen aan?

  1. Als groepstraining in company (dus bij een organisatie 'in huis')
  2. Als groepstraining met open inschrijving (voor medewerkers van verschillende organisaties en zzp'ers)
  3. Als privétraining


Bekijk alle veelgestelde vragen
Wij trainenMakelaarsvereniging Amsterdam Gemeente Hendrik-Ido-Ambacht AVAG/VUmc OOM verzekeringen Stadgenoot Woonstichting Rochdale Staples GERION VUmc Universiteit Leiden, Sociaal Recht Meer »
CEDEO Erkend
VViN
NRTO
De Geschillencommissie
© Taalcentrum-VU   /  Algemene voorwaarden: Trainingen - Vertalingen   /  Sitemap   /  Webdesign 2015: RAADHUIS /  Fotografie