Omgaan met de media

Wie met de media communiceert, zal dat helder en strategisch moeten doen. Maar hoe houd je je hoofd koel? Na deze training voel je je in contacten met de media een stuk zekerder.

  • Strategische communicatie
  • Heldere boodschap
  • De regie in handen
  • Rob laat woorden werken.
  • Marc
  • Karla
  • Janneke
  • Marijke
  • Genevieve
  • Christine
  • Sylvia
  • Annette
  • Eric
  • Peter
  • Sanne
  • Marja
  • Ellen
  • Paul
  • Joanna
  • Mathilde
  • Sanne
  • David
  • Judith
  • Olet
  • Rob
  • Daphne
  • Philip
  • Nigel
  • Jane
  • Anouk
  • Joop
Meer informatie

Of bel ons: 020 - 598 64 20

Praktische informatie


Voor wie

Deze mediatraining is geschikt voor wie beroepsmatig de pers te woord staat en daarbij de regie in eigen hand wil houden. Voor wie wil leren om via de media met relevant nieuws helder naar buiten te treden.

Data & locatie

De training Omgaan met de media kun je incompany organiseren of volgen als privé- of duotraining. De data en locatie bepalen we graag in overleg.

Kosten

De kosten voor een incompany- of privétraining Omgaan met de media zijn afhankelijk van je wensen en de grootte van de groep. Wil je meer weten? Vul dan nu het contactformulier in of bel naar 020 – 598 64 20. We maken graag een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Omgaan met de media

Wie met de media communiceert, zal dat helder en strategisch moeten doen. Het is zaak om te overtuigen, te zorgen dat je kernboodschap overkomt. Maar hoe reageer je op lastige vragen, en hoe houd zelf de regie in handen?

In de training Omgaan met de media leer je het. Je doet vaardigheden op om slim met de pers om te gaan. Na de training voel je je zekerder in je contact met de media. Je hebt een uitgebreid repertoire om je verhaal overtuigend te brengen en bent goed voorbereid om in te gaan op moeilijke vragen.

Ons programma is altijd maatwerk. Waar de behoefte van jouw organisatie ligt, stellen we vast op basis van gesprekken, intakes en deelnemersteksten.

Download de factsheet Omgaan met de media (pdf 822 kb).


Programmaonderdelen

Denk aan:
  • Verschillen in mediabenadering tussen radio, tv, schrijvende pers en nieuwe media
  • Do’s and don'ts in mediacontacten aan de hand van korte filmfragmenten van politici en andere publieke figuren
  • Zelf oefenen: we beginnen met observaties en individuele feedback, we eindigen met microfoons en camera
  • Inhoud geven aan een proactief persbeleid
  • Persoonlijke plannen formuleren

Wij laten woorden werken voor ...

Ik wil contact over deze training

Ons online magazine CNTXT ontvangen?
© Taalcentrum-VU   /  Algemene voorwaarden: Trainingen - Vertalingen   /  Sitemap   /  Webdesign : RAADHUIS /  Fotografie