’98% klanttevredenheid: hoe trots kun je zijn?’

’98% klanttevredenheid: hoe trots kun je zijn?’

1 november 2021

Contact opnemen

Het Taalcentrum-VU heeft een geweldige score van 98% klanttevredenheid behaald voor zijn maatwerkopleidingen in het recente klanttevredenheidsonderzoek van Cedeo uit Rotterdam, een onafhankelijke certificerende instantie voor aanbieders van HR-diensten. Uit het onderzoek komen als sterkste punten naar voren: de kwaliteit van de trainers, klantgerichtheid en maatwerk. Alle ondervraagde opdrachtgevers zouden het Taalcentrum zonder meer aanbevelen bij andere organisaties.

 

Het Cedeo-klanttevredenheidsonderzoek

Het Taalcentrum-VU laat elke twee jaar een onafhankelijk onderzoek uitvoeren naar de klanttevredenheid onder afnemers van maatwerktrainingen. Om voor een Cedeo-erkenning in aanmerking te komen moet een opleider voldoen aan nauw omschreven kwantitatieve en kwalitatieve criteria. In ieder geval moet ten minste 80% van de respondenten aangeven ‘tevreden tot zeer tevreden’ te zijn over de dienstverlening, de samenwerking en de behaalde resultaten. De score wordt exact vastgesteld aan de hand van het Cedeo-klanttevredenheidsonderzoek.

Een extra spannend jaar

Annette van der Schee, directeur van het Taalcentrum-VU: ‘Onze eerdere scores lagen al steeds dik boven de 90%, toch blijft het elke keer spannend of het lukt om nóg beter te scoren. Daar werken we hard voor, en dan halen we dus gewoon 98%; hoe trots kun je zijn op je trainers en je team? En dat na een jaar met corona, waarin de maatwerkopleidingen even een flinke klap te verduren kregen. Vanwege de lockdown werden veel trainingen, die oorspronkelijk op locatie georganiseerd zouden worden, op de lange baan geschoven. In no-time hebben we ons aanbod omgezet naar online, zonder in te leveren op maatwerk en kwaliteit. Dat geeft dit mooie resultaat nog extra glans.’

Complimenten om verlegen van te worden

Het eindrapport van Cedeo staat verder vol verlegenmakende complimenten: ‘Ze denken heel erg mee, zowel met de opdrachtgever als met de deelnemer’, ‘Ze zijn goed in staat om zich in te leven in hoe wij communiceren en richten zich op onze praktijksituatie’, en ‘Ze zijn gewoon de beste op het gebied van de Nederlandse taal.’ Annette: ‘Dit soort complimenten bewijst maar weer eens dat wij de leukste trainingsklanten hebben, dat is waar we het voor doen. Zo goed mogelijk luisteren, en dan precies datgene leveren waar de klant om vraagt (en liefst nog ietsje meer). Een score van 100% is het doel, maar we willen onszelf natuurlijk ook blijven verbeteren. Hoe dan ook motiveert dit resultaat ons om ons te blíjven inzetten voor de kwaliteit van onze trainingen.’

Lees het hele rapport hier.

430