• Marc
  • Mathilde
  • Laila
  • Janneke
  • Karla
  • Peter
  • Christine
  • Anouk
  • Rob
  • Jane
  • Judith
  • Eric
  • Annette
  • Joanna
  • Suzanne
  • Paul
  • Philip
  • Genevieve
  • Ellen
  • Sylvia
  • David
  • Sanne
  • Joop
  • Marijke
  • Marja
  • Olet

Wij laten woorden werken

Wij laten woorden werken. Al meer dan 25 jaar. Voor uiteenlopende opdrachtgevers in finance, zorg, overheid, bedrijfsleven, onderzoek en hoger onderwijs. Ons team bestaat uit professionals met hart voor taal. We hebben plezier in ons werk en dat merk je. Met veel klanten werken we al langer dan tien jaar samen.

Over ons

Dertig enthousiaste taal- en communicatieprofessionals die staan te trappelen om jouw woorden te laten werken: dat is het Taalcentrum-VU. Met aandacht en zorg denken we mee over de beste oplossing voor jouw (ver)taal- of communicatievraagstuk. Vanuit onze centrale locatie naast de VU, aan de rand van de Zuidas, zijn wij preferred supplier voor opdrachtgevers in de sectoren onderwijs, onderzoek, overheid, vastgoed, advocatuur, verzekeraars, woningbouw en vele andere. Ons vertaalbureau staat garant voor kwaliteitsvertalingen van en naar elke taal. Voor taal- en communicatietrainingen schakelen we onze trainers in die je helpen met meer gemak, vertrouwen én plezier te spreken of schrijven in het Nederlands en Engels. En heb je een tekstvraag? Onze tekstredactie laat woorden écht werken voor jouw organisatie én natuurlijk de lezers.

Onze mensen

Onze geschiedenis

Het Taalcentrum-VU is begin jaren negentig opgericht als onderdeel van de Faculteit der Letteren van de Vrije Universiteit in Amsterdam. Het doel: de brug slaan tussen academische kennis en de zakelijke praktijk. Mensen en bedrijven helpen om beter te communiceren.

Nu, ruim 25 jaar later, zijn we een zelfstandig communicatiebureau met zo'n dertig taalprofessionals. Met de kennis van de Vrije Universiteit op wandelafstand. We verbinden mensen met andere mensen. En we verbinden mensen met andere werelden, andere culturen en meer informatie.

Werken bij Taalcentrum-VU

Zorg je net als wij graag voor woorden die werken? Dan word jij misschien wel onze nieuwe collega.

Bekijk de vacatures

Onze kwaliteitsgaranties

We staan bekend om de kwaliteit van ons werk, om onze klantvriendelijkheid en service. Onze accountmanagers geven je een eerlijk advies. Onze projectcoördinatoren zorgen ervoor dat je opdracht vlekkeloos verloopt. En natuurlijk zijn we aangesloten bij alle belangrijke brancheorganisaties:

  • VViN, belangenorganisatie voor vertaalbureaus
  • NRTO, brancheorganisatie voor particuliere opleidings- en trainingsbureaus
  • CEDEO-erkenning bedrijfsopleidingen

Al jaren scoren we zeer hoog (94,4% in 2017) in het CEDEO-onderzoek naar de kwaliteit van onze opleidingen. Onze klanten zijn erg tevreden over onze dienstverlening, trainingsmaterialen en trainers. Voor ons vertaalwerk zijn we ISO-gecertificeerd: we hebben het ISO-certificaat voor vertaaldiensten ( ISO 17100).

Klachten? We lossen het op

Met veel van onze klanten werken we al jarenlang tot tevredenheid samen. Maar het kan gebeuren dat je niet tevreden bent over ons werk. Neem dan zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen tien dagen contact op met je contactpersoon bij het Taalcentrum-VU. De volgorde is: we gaan eerst ons best doen om er met jou uit te komen. Als dat niet lukt, kun je over ons klagen bij een onafhankelijke klachtbeoordelaar.

Jouw klacht en onze reactie: de interne procedure

  1. Meld je klacht binnen tien dagen nadat je onvrede is ontstaan. Je kunt je klacht melden via ons algemene telefoonnummer 020 - 598 64 20 of via ons algemene e-mailadres.
  2. Binnen één werkdag nadat we je klacht hebben ontvangen, nemen we contact met je op om de ontvangst van je klacht te bevestigen. Ook laten we je weten wat onze volgende stap is.
  3. We onderzoeken meteen wat er aan de hand is. Dat doen we zo snel mogelijk, en uiterlijk binnen 3 weken. Als we meer tijd nodig hebben, laten we je dat weten.
  4. Daarna krijg jij uitsluitsel op jouw klacht. We laten jou dat weten binnen 4 weken na de start van de procedure. Als we meer tijd nodig hebben, laten we je dat weten.
  5. Alle klachten worden opgenomen in een aparte klachtenregistratie. In die registratie leggen wij vast wat de klacht was en wat de gekozen oplossing is. Ook vermeldt de registratie of jij als klager instemt met de geboden oplossing. De klachtenregistratie wordt na 4 jaar gewist.
  6. De interne klachtenprocedure is vertrouwelijk. Niemand wordt van jouw klacht op de hoogte gesteld behalve de desbetreffende projectcoördinator, de directeur van het Taalcentrum en degene tegen wie de klacht zich richtte. Natuurlijk word jij zelf van alle stappen van de procedure op de hoogte gehouden.

Privacyverklaring

Het Taalcentrum-VU vindt jouw privacy belangrijk. Onze hoofdregel bestaat dan ook uit de volgende punten:

  • We voldoen aan de bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming en overige wetgeving op het gebied van privacy.
  • We gaan zorgvuldig om met de persoonlijke gegevens die je aan ons toevertrouwt. We slaan je gegevens veilig en afgeschermd op (secure clouds) en we zien erop toe dat onze medewerkers en andere betrokkenen veilig met onze clouds omgaan.
  • We verkopen jouw gegevens nooit aan andere partijen.
  • Als wij jouw gegevens moeten delen met anderen, dan zorgen we ervoor dat zij daar net zo zorgvuldig mee omgaan als wij. (We sluiten overeenkomsten met externe partijen.)
  • We zorgen dat jouw en onze persoonlijke gegevens niet in handen van onbevoegden komen.
  • We verzamelen alleen gegevens die we nodig hebben; overige gegevens slaan wij niet op.
  • We bewaren je gegevens niet langer dan nodig is om onze producten en diensten goed te kunnen leveren.
  • We verplaatsen (verzenden) zo min mogelijk persoonsgegevens.
  • We zijn zo transparant mogelijk: je kunt je persoonsgegevens altijd inzien en laten aanpassen of verwijderen. Aan een verzoek daartoe geven wij gehoor, binnen de kaders van de geldende wettelijke bepalingen.
  • We zijn open en communiceren helder over ons privacybeleid.
  • We proberen voortdurend alle medewerkers van het Taalcentrum-VU ervan te doordringen dat zij zorgvuldig, bewust en veilig moeten omgaan met persoonsgegevens.

Meer weten? Lees onze uitgebreide privacyverklaring.

Externe beoordelaar

In theorie is het mogelijk dat we het niet eens worden over de afhandeling. In dat geval leggen we de klacht voor aan de Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen, waarbij we aangesloten zijn.

Voor ons vertaal- en redactiewerk volgen we de Algemene Voorwaarden van de VViN, de Vereniging van Vertaalbureaus in Nederland. Daarin staat de klachtenprocedure en informatie over de Geschillencommissie van de VViN. Voor onze trainingen en opleidingen volgen wij de gedragscodes en de algemene voorwaarden van brancheorganisatie NRTO. We hebben een klachtenprocedure voor trainingen en opleidingen, zoals die in de algemene voorwaarden genoemd wordt.

Het oordeel van de externe beoordelaar is bindend. Als we op grond van dat oordeel maatregelen moeten treffen, doen we dat zo snel mogelijk, en uiterlijk binnen 4 weken na de uitspraak.

Contact

Bezoekadres
Taalcentrum-VU
Metropolitangebouw, 4e verdieping
Buitenveldertselaan 3-7
Amsterdam

T 020 - 598 64 20
E info@taalcentrum-vu.nl

Postadres
Taalcentrum-VU
De Boelelaan 1105
1081 HV AMSTERDAM

© Taalcentrum-VU   /  Algemene voorwaarden: Trainingen - Vertalingen   /  Sitemap   /  Webdesign : RAADHUIS /  Fotografie