Zakelijke e-mails schrijven

Je schrijft zakelijke e-mails aan klanten of andere relaties. Hoe zorg je ervoor dat de lezer jouw e-mail direct begrijpt? Dat je persoonlijk en vriendelijk schrijft, en zakelijk blijft tegelijk?

  • Hoe bouw je een mail op?
  • De u-ik wisseltruc
  • Zakelijk en klantvriendelijk
  • Olet laat woorden werken.
  • Joanna
  • Marja
  • Ellen
  • Paul
  • Philip
  • Eric
  • Genevieve
  • Anouk
  • Mathilde
  • Rob
  • Marc
  • Marijke
  • Sylvia
  • Peter
  • Judith
  • Joop
  • Karla
  • Daphne
  • Jane
  • Janneke
  • Annette
  • Sanne
  • Sanne
  • Nigel
  • Christine
  • David
  • Olet
Meer informatie Inschrijven

Of bel ons: 020 - 598 64 20

Praktische informatie


Voor wie

De cursus Zakelijke e-mails schrijven is voor iedereen die regelmatig zakelijke mails verstuurt aan een brede doelgroep. Bijvoorbeeld medewerkers van de klantenservice.

Data

12 september

Tijd

9.30 - 16.30u

Aantal workshops

1

Locatie

Taalcentrum-VU, Amsterdam

Kosten

€ 325,- inclusief lesmateriaal en lunch (open inschrijving)

De kosten voor een incompany- of privétraining Zakelijke e-mails schrijven zijn afhankelijk van je wensen en de grootte van de groep. Wil je meer weten? Vul dan nu het contactformulier in of bel naar 020 – 598 64 20. We maken graag een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Workshopalert

Kun je niet op deze data? Meld je aan voor de workshopalert.

Wat kun je na deze cursus?

Na de training Zakelijke e-mails schrijven schrijf je brieven en e-mails die je lezer direct begrijpt: kort, overzichtelijk en to the point. Je schrijft in minder tijd succesvolle mails, door gebruik te maken van slimme formats voor verschillende e-mailsoorten.

Zakelijke e-mails schrijven

We mailen de hele dag over en weer, maar hoe bouw je eigenlijk een goede zakelijk mail op? Zakelijke e-mails schrijven is iets anders dan privé een mailtje sturen. Hoe kun je jouw boodschap zo verpakken dat je klantvriendelijk én zakelijk schrijft? In de eendaagse cursus Zakelijke e-mails schrijven leer je hoe je een helder bericht opstelt: to the point en prettig leesbaar.

Het resultaat: je schrijft met meer gemak betere, professionele zakelijke e-mails. Je weet hoe je een e-mail handig opbouwt. Schrijf e-mails waarin de lezer niet hoeft te zoeken naar de hoofdboodschap: kort, overzichtelijk, met heldere tussenkoppen en in een frisse, eigentijdse stijl. Uiteraard altijd met het doel van de mail in het achterhoofd.

Download de factsheet Zakelijke e-mails schrijven (pdf 1133 kb)



Programmaonderdelen

Lezergerichte e-mails schrijven
  • Wie is jouw doelgroep?
  • Kies de juiste taal en de juiste toon voor jouw lezer
De opbouw van je e-mailbericht
  • Formats voor e-mails
  • Een heldere binnenkomer: zo schrijf je een sterke inleiding
  • Alinea’s en tussenkopjes
  • De lezer overzicht bieden: verbandwoorden, signaalzinnen
Duidelijk formuleren
  • Inhoud en stijl afstemmen op je lezer
  • Lezergerichtheid: schrijf positief en klantvriendelijk
  • Empathie tonen: laat merken dat je je verplaatst in de lezer
  • Begrijpelijke taal: heldere woordkeus, eenvoudige zinnen
  • Correct taalgebruik: de d's en t's, valkuilen vermijden
Eigen teksten

In de training Zakelijke e-mails schrijven ga je aan de slag met jouw eigen teksten. Hoe beantwoord je klantvragen in een heldere e-mail? Hoe breng je slecht nieuws en reageer je op klachten? Door gericht te oefenen, leer je hoe je een e-mail opstelt die zijn doel bereikt.

Wij laten woorden werken voor ...

Ik wil contact over deze training

Ons online magazine CNTXT ontvangen?

Inschrijven voor Zakelijke e-mails schrijven


Ik wil deelnemen aan de*

Ik ga akkoord met de deelnamevoorwaarden*
Ons online magazine CNTXT ontvangen?
© Taalcentrum-VU   /  Algemene voorwaarden: Trainingen - Vertalingen   /  Sitemap   /  Webdesign : RAADHUIS /  Fotografie