Zakelijke e-mails schrijven

Je schrijft zakelijke e-mails aan klanten of andere relaties. Hoe zorg je ervoor dat de lezer jouw e-mail direct begrijpt? Dat je persoonlijk en vriendelijk schrijft, en zakelijk blijft tegelijk?

  • Hoe bouw je een mail op?
  • De u-ik wisseltruc
  • Zakelijk en klantvriendelijk
  • Olet laat woorden werken.
  • Mathilde
  • Ellen
  • Anouk
  • Olet
  • Rob
  • Sanne
  • Marja
  • Daphne
  • Judith
  • Nigel
  • Joop
  • Marc
  • Marijke
  • Sanne
  • Annette
  • Janneke
  • Paul
  • Genevieve
  • Eric
  • Philip
  • David
  • Jane
  • Joanna
  • Christine
  • Peter
  • Karla
  • Sylvia
Meer informatie

Of bel ons: 020 - 598 64 20

Praktische informatie


Voor wie

De cursus Zakelijke e-mails schrijven is voor iedereen die regelmatig zakelijke mails verstuurt aan een brede doelgroep. Bijvoorbeeld medewerkers van de klantenservice.

Data & locatie

Deze cursus kun je incompany organiseren of volgen als privé- of duotraining. De data en locatie bepalen we in overleg.

Of schrijf je in voor een van de open trainingen.Meld je aan voor de workshopalert. Je krijgt dan automatisch per e-mail bericht over nieuwe cursusdata.

Kosten

De kosten voor een incompany- of privétraining Zakelijke e-mails schrijven zijn afhankelijk van je wensen en de grootte van de groep. Wil je meer weten? Vul dan nu het contactformulier in of bel naar 020 – 598 64 20. We maken graag een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Zakelijke e-mails schrijven

Je schrijft zakelijke e-mails aan klanten of andere relaties. Hoe zorg je ervoor dat de lezer jouw e-mail direct begrijpt? Dat je persoonlijk en vriendelijk schrijft, en zakelijk blijft tegelijk? In de eendaagse workshop Zakelijke e-mails schrijven leer je hoe je een helder bericht opstelt: to the point en prettig leesbaar. Het resultaat: je schrijft met meer gemak betere, professionele zakelijke e-mails.

Download de factsheet Zakelijke e-mails schrijven (pdf 1133 kb)



Programmaonderdelen

Denk aan:
  • Wie is jouw doelgroep? Kies de juiste taal en de juiste toon voor jouw lezer.
  • Een heldere binnenkomer: zo schrijf je een sterke inleiding
  • Je bericht opbouwen: alinea’s en tussenkopjes
  • De lezer overzicht bieden: verbandwoorden, signaalzinnen
  • Inhoud en stijl afstemmen op je lezer
  • Lezergerichtheid: schrijf positief en klantvriendelijk
  • Empathie tonen: laat merken dat je je verplaatst in de lezer
  • Begrijpelijke taal: heldere woordkeus, eenvoudige zinnen
  • Correct taalgebruik: de d's en t's, valkuilen vermijden
Eigen teksten

In de training Zakelijke e-mails schrijven ga je aan de slag met jouw eigen teksten. Hoe beantwoord je klantvragen in een heldere e-mail? Hoe breng je slecht nieuws en reageer je op klachten? Door gericht te oefenen, leer je hoe je een e-mail opstelt die zijn doel bereikt.

Wij laten woorden werken voor ...

Ik wil contact over deze training

Ons online magazine CNTXT ontvangen?
© Taalcentrum-VU   /  Algemene voorwaarden: Trainingen - Vertalingen   /  Sitemap   /  Webdesign : RAADHUIS /  Fotografie