Zakelijke e-mails schrijven

Je schrijft zakelijke e-mails aan klanten of andere relaties. Hoe zorg je ervoor dat de lezer jouw e-mail direct begrijpt? Dat je persoonlijk en vriendelijk schrijft, en zakelijk blijft tegelijk?

  • Hoe bouw je een mail op?
  • De u-ik wisseltruc
  • Zakelijk en klantvriendelijk
  • Olet laat woorden werken.
  • Genevieve
  • Judith
  • Rob
  • Marc
  • Annette
  • Joanna
  • Marja
  • Peter
  • Olet
  • Daphne
  • gastblogger
  • Marijke
  • Christine
  • Anouk
  • Janneke
  • Joop
  • Paul
  • Mathilde
  • Sanne
  • Nigel
  • Philip
  • Ellen
  • Jane
  • Karla
  • David
  • Suzanne
  • Sylvia
  • Sanne
  • Eric
Meer informatie Inschrijven

Of bel ons: 020 - 598 64 20

Praktische informatie


Voor wie

De cursus Zakelijke e-mails schrijven is voor iedereen die regelmatig zakelijke mails verstuurt aan een brede doelgroep.

Datum

Dinsdag 10 april

Tijd

13.30 - 16.30u

Aantal workshops

1

Locatie

Taalcentrum-VU, Amsterdam

Kosten

€ 215,- inclusief lesmateriaal (open inschrijving)

De kosten voor een incompany- of privétraining Zakelijke e-mails schrijven zijn afhankelijk van je wensen en de grootte van de groep. Wil je meer weten? Vul dan nu het contactformulier in of bel naar 020 – 598 64 20. We maken graag een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Workshopalert

Kun je niet op deze data? Meld je aan voor de workshopalert.

Wat kun je na deze cursus?

Na de training Zakelijke e-mails schrijven schrijf je brieven en e-mails die je lezer direct begrijpt: kort, overzichtelijk en to the point. Je schrijft in minder tijd succesvolle mails, door gebruik te maken van slimme formats voor verschillende e-mailsoorten.

Zakelijke e-mails schrijven

Gaat een goede zakelijke én klantvriendelijke mail schrijven jou goed af? Of worstel je nog wel eens met de inleiding, de toon en het gebruik van wel of geen kopjes? Hoe begin je jouw e-mail, wat is een passend slot, en schrijf je formeel of juist informeel? De praktische workshop Zakelijke e-mails schrijven biedt uitkomst!

Veel mensen ervaren dat een goede e-mail schrijven lastiger is en meer tijd kost dan ze in eerste instantie dachten. Je verplaatsen in de lezer en de juiste toon treffen is belangrijk om het doel van je bericht te bereiken. In de cursus Zakelijke e-mails schrijven ga je aan de slag met je eigen e-mailteksten. Je krijgt tips en trucs die je na afloop direct kunt toepassen.

Download de factsheet Zakelijke e-mails schrijven (pdf 1133 kb)



Programmaonderdelen

Lezergerichte e-mails schrijven
  • Wie is jouw lezer? Aan wie schrijf jij je mail?
  • Kies de juiste taal en de juiste toon voor jouw lezer
De opbouw van je e-mailbericht
  • Hoe ziet een zakelijke e-mail eruit?
  • Een goede inleiding is het halve werk: snel to-the-point komen
  • Alinea’s en tussenkopjes voor een overzichtelijke structuur in je mail
Helder en begrijpelijk formuleren
  • Inhoud en stijl afstemmen op je lezer (formeel versus informeel)
  • Positief en klantvriendelijk schrijven
  • Empathie tonen: laat merken dat je je verplaatst in de lezer
  • Begrijpelijke taal: heldere en eigentijdse woordkeus, eenvoudige zinnen
  • Correct taalgebruik: de d's en t's, valkuilen vermijden
Aan de slag met je eigen mails

De training Zakelijke e-mails schrijven is een praktische cursus waarin je aan de slag gaat met je eigen e-mails. Op deze manier zie je direct waar jouw mails nog beter kunnen en hoe je dit met enkele ingrepen voor elkaar krijgt. Na afloop schrijf jij gegarandeerd betere e-mails.

Wij laten woorden werken voor ...

Ik wil contact over deze training

Ons online magazine CNTXT ontvangen?

Inschrijven voor Zakelijke e-mails schrijven


Ik wil deelnemen aan de*

Ik ga akkoord met de deelnamevoorwaarden*
Ons online magazine CNTXT ontvangen?
© Taalcentrum-VU   /  Algemene voorwaarden: Trainingen - Vertalingen   /  Sitemap   /  Webdesign : RAADHUIS /  Fotografie