Programmaonderdelen
Lezergerichte e-mails schrijven
- Wie is jouw lezer? Aan wie schrijf jij je mail?
- Kies de juiste taal en de juiste toon voor jouw lezer.
De opbouw van je e-mailbericht
- Hoe ziet een zakelijke e-mail eruit?
- Een goede inleiding is het halve werk: snel to-the-point komen.
- Alinea’s en tussenkopjes voor een overzichtelijke structuur in je mail.
Helder en begrijpelijk formuleren
- Inhoud en stijl afstemmen op je lezer (formeel versus informeel)
- Positief en klantvriendelijk schrijven
- Empathie tonen: laat merken dat je je verplaatst in de lezer
- Begrijpelijke taal: heldere en eigentijdse woordkeus, eenvoudige zinnen
- Correct taalgebruik: de d's en t's, valkuilen vermijden
Aan de slag met je eigen mails
De training Zakelijke e-mails schrijven is een praktische cursus waarin je aan de slag gaat met je eigen e-mails. Op deze manier zie je direct waar jouw mails nog beter kunnen en hoe je dit met enkele ingrepen voor elkaar krijgt. Na afloop schrijf jij gegarandeerd betere e-mails.