100 procent klanttevredenheid

100% klanttevredenheid onmogelijk? Toch niet!

12 februari 2024

Contact opnemen

Elke twee jaar laat het Taalcentrum-VU onafhankelijk onderzoek doen naar klanttevredenheid op het gebied van maatwerktrainingen Nederlands en Engels. Twee jaar geleden haalden we een geweldige score, namelijk 98% van onze opdrachtgevers was tevreden. Dat maakte de volgende ronde extra spannend, want hoger dan 98%, dat is bijna onmogelijk. Toch?

Het verlossende nieuws

Half januari kwam Cedeo met het geweldige nieuws: maar liefst 100% van de ondervraagde klanten is tevreden tot zeer tevreden over de dienstverlening van het Taalcentrum. Sterke punten die eruit springen zijn de kwaliteit van de inhoud, de docenten en het maatwerkgehalte. Alle respondenten gaven bovendien aan dat ze ons zonder mee zouden aanbevelen bij derden.

Cedeo-erkenning

Cedeo is een onafhankelijke certificerende instantie voor aanbieders van HR-diensten, waaronder dus maatwerktrainingen. Om voor een Cedeo-erkenning in aanmerking te komen, moet een opleider voldoen aan nauw omschreven kwantitatieve en kwalitatieve criteria. In ieder geval moet ten minste 80% van de ondervraagden aangeven ‘tevreden tot zeer tevreden’ te zijn over de dienstverlening, de samenwerking en de behaalde resultaten.

Continu verbeteren

Na het vorige rapport, waarin het Taalcentrum al 98% scoorde, schreven we: ‘Een score van 100% is het doel, maar we willen onszelf ook blijven verbeteren’. Ook nu we die magische 100% hebben behaald, blijven we kritisch kijken naar mogelijkheden om ons trainingsaanbod en onze aanpak te verbeteren en te vernieuwen. In hoeverre kunnen we AI-toepassingen integreren, bijvoorbeeld? Welke trends signaleren we, hoe kunnen we met ons aanbod blijven inspelen op de trainingsvragen vanuit de markt?

Leukste klanten en complimenten

In elk geval betekent het resultaat een dikke pluim voor alle betrokkenen bij onze trainingen: van accountmanagers tot projectmanagers en van cursusontwikkelaars tot trainers. Een pluim die we graag teruggeven: we hebben duidelijk nog steeds de allerleukste klanten, daar doen we het voor.

Enkele citaten uit het rapport van Cedeo:

  • ‘We hebben in het verleden vertalingen door hen laten doen. Dat beviel goed. De samenwerking was prettig. De keuze voor hen was nu ook weer snel gemaakt.’
  • ‘Het programma was een goede weerspiegeling van onze behoeften. Het klopte met wat we in het voortraject hadden aangegeven.’
  • ‘De docenten zijn fantastisch. Echt hands on.’
  • ‘De deelnemers waren razend enthousiast. Ze vinden dat iedereen deze training moet volgen.’
  • ‘Wie het bij hen ook doet, het gaat altijd goed: de facturering, de offerte, de afspraken.’
  • ‘De lijntjes zijn kort. Je krijgt supersnel een reactie. Ze zijn flexibel in de planning. Ze proberen er altijd een mouw aan te passen. En ze zijn attent en vriendelijk. Ze denken met je mee.’


Op zoek naar een (incompany)training?

Bekijk deze pagina of neem contact met ons op voor trainingsadvies via 020 - 244 3400. 

770