VU-medewerker? Bekijk hier onze taaldiensten voor VU-medewerkers.

ENGIE maakt Nederland groener en doet dat in begrijpelijke taal

ENGIE maakt Nederland groener en doet dat in begrijpelijke taal

11 juli 2022

Contact opnemen

ENGIE speelt een actieve rol in de Nederlandse energietransitie. Hierin neemt ENGIE consumenten, instellingen en bedrijven aan de hand, waarbij duidelijke taal hoog in het vaandel staat. Daarom schakelde ENGIE externe hulp in om de voorwaarden te hertalen naar begrijpelijke taal.

 

Voorwaarden in begrijpelijke taal

Marjolein Meijer, marketeer bij ENGIE: ‘Wij zien graag dat onze klanten bewust kiezen voor een contract bij ons. Wij hechten er veel waarde aan dat zij weten waar ze voor kiezen en dat ze begrijpen wat de voorwaarden van hun energiecontract zijn. Maar voorwaarden hertalen naar begrijpelijke taal is een vak apart. Aan de voorwaarden bij een energiecontract zijn erg veel regels verbonden. Er zijn verplichte bewoordingen en ingewikkelde regelingen. Probeer dat allemaal maar eens duidelijk voor een klant in begrijpelijke taal neer te zetten.’

Het contact met Taalcentrum-VU

ENGIE kwam bij Taalcentrum-VU terecht op aanraden van een collega die eerder bij een andere organisatie al met Taalcentrum-VU had gewerkt. Marjolein: ‘We zijn zeer tevreden over de werkwijze, de afstemming, de samenwerking en natuurlijk over het resultaat! Een prettige samenwerking waarin we goed hebben kunnen aangeven wat wel en niet aangepast kan en mag worden. En na een correctieronde was daar het resultaat: een goed leesbaar en overzichtelijk contract met duidelijke voorwaarden voor onze klanten!’

Samenwerking gaat door

Taalcentrum-VU en ENGIE blijven voorlopig samenwerken. Marjolein licht toe: ‘We gaan als vervolgstap alle voorwaarden van ENGIE door Taalcentrum-VU laten hertalen. Zo zorgen we er samen voor dat op alle plekken in de klantreis de voorwaarden voor de klant altijd duidelijk en leesbaar zijn.’

certificaat1
certificaat1
certificaat2
certificaat3
certificaat5
crkbo
419