Commercieel en creatief schrijven

Commercieel en creatief schrijven is de manier om jouw publiek te overtuigen. Schrijf teksten die écht binnenkomen bij de doelgroep en bereik het gewenste gedrag.

  • Verleid je lezer
  • Houd de aandacht vast
  • Gemiddelde beoordeling: 8,3
  • Anniek laat woorden werken.
  • Sue
  • Nicole
  • Karla
  • Anouk
  • Nancy
  • Brigitte
  • Jane
  • Marja
  • Ellen
  • Marijke
  • Elise
  • Denise
  • Janneke
  • Jytta
  • Matjaz
  • Marta
  • Annette
  • Natalie
  • Selena
  • Bodine
  • Eric
  • David
  • Voske
  • David
  • Judith
  • Anniek
  • Demi
  • Kyra
  • Benthe

Praktische informatie


Cursusdatum

  • Donderdag 5 oktober (VOL)

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe cursusdata? Meld je aan voor de workshopalert:

Workshopalert

Tijd

9.30 - 16.30 uur

Locatie

Amsterdam
(Aristo Sloterdijk of BCN Bijlmer Arena)

Kosten

€ 495,- (btw-vrij)
Inclusief lesmateriaal en lunch

Benodigdheden

Voor deze training heb je een laptop nodig.

Maatwerk?

Wil je deze leuke workshop samen met een groep collega’s volgen in een incompanytraining?
Of toch liever een-op-een aan de slag met een trainer? Informeer dan naar de mogelijkheden.

Commercieel en creatief schrijven

Overtuig met je commerciële teksten: verleidelijke webteksten, pakkende nieuwsbrieven, krachtige blogberichten. Volg de training Commercieel en creatief schrijven en maak teksten die hun doel bereiken. Teksten met de juiste woorden en de juiste toon. Teksten die perfect de doelgroep overtuigen.

Je hebt minimaal taalniveau B1 nodig om deel te kunnen nemen aan deze training.



In de cursus Commercieel en creatief schrijven leer je creatief schrijven voor zakelijke toepassingen, of het nu gaat om klantgerichte e-mails of sprankelende productteksten. Je werkt aan je eigen teksten, voert praktische creatieve schrijfopdrachten uit en krijgt gerichte feedback van de trainer en je medecursisten op jouw teksten. Schrijf teksten die de klant over de streep trekken.


Programmaonderdelen

Creatief schrijven: verleid je lezer

  • Analyseer je doelgroep: voor wie schrijf je? Werken met ijkpersonen of persona's.
  • Creatieve technieken: hoe krijg je inspiratie? Wat doe je als je vastloopt?
  • Ontdek hoe je mensen triggert om jouw tekst te lezen.

Overtuigend en commercieel schrijven

  • Beïnvloed je lezers: leid ze naar het gewenste gedrag. Gebruik bewezen beïnvloedingstechnieken uit de gedragswetenschap.
  • Kies de Unique Selling Points (USP’s) die jouw prospects aanspreken.
  • Wervend en positief schrijven: formuleer productkenmerken als klantvoordelen: 'what's in it for me?'
  • Onweerstaanbare call-to-actions: kies de woorden die de lezer aanzetten tot de gewenste actie.
  • Gebruik beproefde formats voor verschillende tekstsoorten.

Commerciële en creatieve schrijftechnieken

  • Niet saai maar sexy! Technieken om aantrekkelijk, persoonlijk en creatief te schrijven.
  • Verschillende schrijfstijlen: welke taal past bij welke tekst?
  • Het klantperspectief in je tekst (van ik en wij naar u en jij).
  • Journalistieke trucs waarmee jouw commerciële tekst de aandacht opeist.

Commercieel schrijven met vaart

  • Brochures, flyers, productpagina’s, nieuwsbrieven: hoe zet je ze op? Handige formats voor commercieel schrijven.
  • Aantrekkelijke en afwisselend ingedeelde teksten.
  • Maak je tekst ‘scanbaar’ met titels, tussenkoppen, quotes, kaders, foto’s en illustraties.

Wij laten woorden werken voor ...

Ik wil contact over deze training

Onze online nieuwsbrief Taalcentrum-NU ontvangen?
© Taalcentrum-VU   /  Algemene voorwaarden: Trainingen - Vertalingen   /  Sitemap   /  Colofon