Klantvriendelijk telefoneren

Hoe ga je om met klachten of vragen van klanten? Hoe breng je slecht nieuws? De cursus Klantvriendelijk telefoneren helpt je hierbij. Je leert handige gesprekstechnieken en hoe je empathisch én zakelijk kunt reageren.

  • Persoonlijk én zakelijk
  • Aandacht voor woordkeus
  • Leer het gesprek sturen
  • Rob laat woorden werken.
  • Janneke
  • Daphne
  • Marijke
  • Rob
  • Ellen
  • Joanna
  • David
  • Philip
  • Joop
  • Nigel
  • Judith
  • Anouk
  • Karla
  • Jane
  • Paul
  • Sanne
  • Christine
  • Olet
  • Genevieve
  • Peter
  • Mathilde
  • Sanne
  • Marja
  • Sylvia
  • Marc
  • Eric
  • Annette
Meer informatie

Over ons: 020 - 598 64 20

Praktische informatie


Voor wie

Voor onder meer secretarissen van bezwaarcommissies en medewerkers die klachten afhandelen bij dienstverlenende organisaties zoals verzekeraars, banken, nutsbedrijven, telecombedrijven en overheden.

Data & locatie

Deze cursus kun je incompany organiseren of volgen als privé- of duotraining. De data en locatie bepalen we in overleg.

Kosten

De kosten voor een incompany- of privétraining Klantvriendelijk telefoneren zijn afhankelijk van je wensen en de grootte van de groep. Wil je meer weten? Vul dan nu het contactformulier in of bel naar 020 – 598 64 20. We maken graag een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Wat kun je na deze cursus?

In de cursus Klantvriendelijk telefoneren doe je alle vaardigheden op om met zelfvertrouwen de klant te woord te staan. Je voert gemakkelijk telefoongesprekken, geeft richting aan het gesprek en wekt een behulpzame, klantgerichte indruk.

Klantvriendelijk telefoneren

In de cursus Klantgericht telefoneren leer je open, faciliterende en persoonlijke telefoongesprekken te voeren. Je oefent met praktijksituaties: hoe breng je slecht nieuws? Hoe wijs je een verzoek af of sta je geëmotioneerde klanten te woord? Hoe geef je richting aan het gesprek en zorg je voor een efficiënte afronding?

Je leert in deze cursus telefoneren op een professionele manier: je wordt je bewust van je empathisch vermogen en leert handige gesprekstechnieken. Ook leer je het gesprek te sturen door goed te luisteren en passend te reageren. Verder is er aandacht voor woordkeus (complexe zaken begrijpelijk verwoorden) en komt je juridische bewegingsruimte aan bod. De cursus Klantgericht communiceren helpt je jouw vaardigheden te ontwikkelen.

Download de factsheet Klantvriendelijk telefoneren (pdf 822 kb).


Programmaonderdelen

Klantgericht communiceren
  • Echt contact maken
  • Constructief en positief met de klantvraag omgaan
  • Vraagtechnieken
  • Goed luisteren, samenvatten en doorvragen
Professionele gesprekstechnieken
  • Effectief stemgebruik
  • Omgaan met emoties; weerstanden wegnemen
  • De regie houden over het gesprek
Telefoneren: praktische vaardigheden
  • De telefoon aannemen
  • Boodschappen aannemen, notities maken
  • Doorverbinden
Eigen praktijk

Je oefent in de cursus Klantgericht telefoneren met casussen uit je eigen praktijk. Rollenspellen worden op video opgenomen en nabesproken; daardoor is het leereffect groot.

Wij laten woorden werken voor ...

Ik wil contact over deze training

Ons online magazine CNTXT ontvangen?
© Taalcentrum-VU   /  Algemene voorwaarden: Trainingen - Vertalingen   /  Sitemap   /  Webdesign : RAADHUIS /  Fotografie