Klantvriendelijk telefoneren

Je werkt bij een dienstverlenende organisatie en wilt telefonisch reageren op een klacht of bezwaar van een klant. Maar hoe zet je nu je communicatieve vaardigheden het beste in om het probleem in kaart te brengen of een oplossing te zoeken? En hoe verbeter je de dienstverlening van je organisatie met telefonisch contact?

  • Rob laat woorden werken.
  • Philip
  • Janneke
  • Marijke
  • Paul
  • Christine
  • Joanna
  • Marc
  • Judith
  • Karla
  • Rob
  • Sanne
  • Daphne
  • Sylvia
  • Genevieve
  • Peter
  • Sanne
  • Nigel
  • Olet
  • Jane
  • Joop
  • Annette
  • Anouk
  • Mathilde
  • Ellen
  • Eric
  • David
  • Marja
Meer informatie

Over ons: 020 - 598 64 20

Praktische informatie


Voor wie

Voor onder meer secretarissen van bezwaarcommissies en medewerkers die klachten afhandelen bij dienstverlenende organisaties zoals verzekeraars, banken, nutsbedrijven, telecombedrijven en overheden.

Data & locatie

Deze cursus kun je incompany organiseren of volgen als privé- of duotraining. De data en locatie bepalen we in overleg.

Kosten

De kosten voor een incompany- of privétraining Klantvriendelijk telefoneren zijn afhankelijk van je wensen en de grootte van de groep. Wil je meer weten? Vul dan nu het contactformulier in of bel naar 020 – 598 64 20. We maken graag een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Klantvriendelijk telefoneren

In de cursus Klantvriendelijk telefoneren leer je open, faciliterende en persoonlijke telefoongesprekken te voeren. Je wordt je bewust van je empathisch vermogen en leert handige gesprekstechnieken. Ook leer je het gesprek te sturen door goed te luisteren en passend te reageren. Verder is er aandacht voor woordkeus (complexe zaken begrijpelijk verwoorden) en komt je juridische bewegingsruimte aan bod.

Ons programma is altijd maatwerk. Waar de behoefte van jouw organisatie ligt, stellen we vast op basis van gesprekken, intakes en deelnemersteksten.

Download de factsheet Klantvriendelijk telefoneren (pdf 822 kb).


Programmaonderdelen

Denk aan:
  • Echt contact maken
  • Vraagtechnieken
  • Goed luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Effectief stemgebruik
  • Omgaan met emoties; weerstanden wegnemen
  • De regie houden over het gesprek

Je oefent met casussen uit je eigen praktijk. Rollenspellen worden op video opgenomen en nabesproken; daardoor is het leereffect groot.

Wij laten woorden werken voor ...

Ik wil contact over deze training

Ons online magazine CNTXT ontvangen?
© Taalcentrum-VU   /  Algemene voorwaarden: Trainingen - Vertalingen   /  Sitemap   /  Webdesign : RAADHUIS /  Fotografie