Programmaonderdelen
Creatief schrijven: verleid je lezer
- Analyseer je doelgroep: voor wie schrijf je? Werken met ijkpersonen of persona's.
- Creatieve technieken: hoe krijg je inspiratie? Wat doe je als je vastloopt?
- Ontdek hoe je mensen triggert om jouw tekst te lezen.
Overtuigend en commercieel schrijven
- Beïnvloed je lezers: leid ze naar het gewenste gedrag. Gebruik bewezen beïnvloedingstechnieken uit de gedragswetenschap.
- Kies de Unique Selling Points (USP’s) die jouw prospects aanspreken.
- Wervend en positief schrijven: formuleer productkenmerken als klantvoordelen: 'what's in it for me?'
- Onweerstaanbare call-to-actions: kies de woorden die de lezer aanzetten tot de gewenste actie.
- Gebruik beproefde formats voor verschillende tekstsoorten.
Commerciële en creatieve schrijftechnieken
- Niet saai, maar sexy! Technieken om aantrekkelijk, persoonlijk en creatief te schrijven.
- Verschillende schrijfstijlen: welke taal past bij welke tekst?
- Het klantperspectief in je tekst (van ik en wij naar u en jij).
- Journalistieke trucs waarmee jouw commerciële tekst de aandacht opeist.
Commercieel schrijven met vaart
- Brochures, flyers, productpagina’s, nieuwsbrieven: hoe zet je ze op? Handige formats voor commercieel schrijven.
- Aantrekkelijke en afwisselend ingedeelde teksten.
- Maak je tekst scanbaar met titels, tussenkoppen, quotes, kaders, foto’s en illustraties.