Klantgericht schrijven

Klantgericht schrijven

Een lastige boodschap brengen, reageren op een klacht? Gebruik juist die momenten om de relatie met je klant te versterken. Schrijf een e-mail of een brief die meer dan klantvriendelijk is: empathisch en servicegericht.

  • Klantrelatie versterken
  • Empathisch en servicegericht
  • Gemiddelde beoordeling: 8,1

CONTACT INSCHRIJVEN

Cursus Klantgericht schrijven

Leer hoe je jezelf verplaatst in de ontvanger van je brief, e-mail of notitie. Schrijf een prettig leesbaar bericht dat uitblinkt in klantgerichtheid, en waarin de kernboodschap duidelijk naar voren komt. Ook jij kunt klantgericht schrijven: schrijf doelgericht, kies de juiste opbouw en verbeter je schrijfvaardigheid.

Servicegerichte klantcommunicatie

De cursus Klantgericht schrijven helpt jou bij feilloze klantcommunicatie. Wees vriendelijk én zakelijk tegelijk. Oefen met eigen teksten en ontdek de do’s en don’ts van klantgericht communiceren. En hoe verwerk je empathie in jouw klantcommunicatie? Je komt erachter met de cursus Klantgericht schrijven.

Klantvriendelijk telefoneren

  • Leer het gesprek sturen
  • Aandacht voor woordkeus
  • Gemiddelde beoordeling: 8,1

Klantgericht schrijven

  • Klantrelatie versterken
  • Empathisch en servicegericht
  • Gemiddelde beoordeling: 8,1

Begrijpelijk schrijven (B1)

  • Duidelijk voor jouw doelgroep
  • Schrijven in gewonemensentaal
  • Gemiddelde beoordeling: 8,6

Programmaonderdelen

Klantgericht communiceren

  • Communiceren vanuit de merkwaarden van je organisatie.
  • Helder en vriendelijk reageren op vragen van klanten.
  • Je verplaatsen in de klant: wat zou jij zelf willen lezen?

De opbouw van je e-mail, brief of notitie

  • Het schrijfproces: hoe begin je?
  • Handige formats voor e-mails en andere korte teksten.
  • De lezer: wat wil je met je klantgerichte e-mail bereiken?

Klantgericht formuleren

  • De boodschap en stijl afstemmen op de lezer.
  • Correct en verzorgd formuleren.
  • Feedback op je eigen teksten.

Empathisch en klantgericht schrijven

  • Begripvolle, empathische formuleringen: wat werkt, wat niet?
  • Wat doe je als je de klant geen gelijk kunt geven?
  • Tactvol omgaan met lastige situaties.

Klantgerichtheid van je eigen teksten

In de cursus Klantgericht schrijven oefen je met je eigen teksten en realistische cases. Zo pas je wat je leert direct toe in je eigen werk. Je kunt deze training bijvoorbeeld volgen als klanten vaak vragen hebben over brieven of mails. Of als je als medewerker houvast wil: wat zijn nu eigenlijk de criteria voor goede brieven en e-mails?

Praktische informatie

Data en locatie

Deze cursus kun je incompany organiseren of volgen als privé- of duotraining. De data en locatie bepalen we in overleg.

Kosten
De kosten voor een incompany- of privétraining Klantgericht schrijven zijn afhankelijk van je wensen en de grootte van de groep. Wil je meer weten? Vul dan nu het contactformulier in of bel naar 020 244 34 00. We maken graag een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek.

INSCHRIJVEN

Deze site wordt beveiligd door reCAPTCHA en het Google Privacy-beleid en de servicevoorwaarden zijn van toepassing.

Ik wil deelnemen aan de*



* Gemarkeerde velden zijn nodig voor de juiste verwerking van het formulier.

CONTACT

Deze site wordt beveiligd door reCAPTCHA en het Google Privacy-beleid en de servicevoorwaarden zijn van toepassing.

* Gemarkeerde velden zijn nodig voor de juiste verwerking van het formulier.

Wij laten woorden werken voor:

Rijksmuseum
Autoriteit Nucleaire Veiligheid en Stralingsbescherming
Gemeente Alkmaar
Labre
Amsterdam UMC

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws

231