Klantgericht en empathisch schrijven

Een lastige boodschap brengen, reageren op een klacht? Gebruik juist die momenten om de relatie met je klant te versterken. Schrijf een e-mail of een brief die meer dan klantvriendelijk is: empathisch en servicegericht.

  • Uitstekende klantreactie
  • Empathisch en servicegericht
  • Klantrelatie versterken
  • Olet laat woorden werken.
  • Sylvia
  • David
  • Marja
  • Marc
  • Genevieve
  • Eric
  • Annette
  • Philip
  • Judith
  • Karla
  • Anouk
  • Rob
  • Joop
  • Sanne
  • Marijke
  • Olet
  • Christine
  • Nigel
  • Daphne
  • Peter
  • Paul
  • Janneke
  • Joanna
  • Mathilde
  • Sanne
  • Ellen
  • Jane
Meer informatie

Of bel ons: 020 - 598 64 20

Praktische informatie


Voor wie

Voor medewerkers die regelmatig rechtstreeks contact hebben met klanten, bijvoorbeeld vanuit een afdeling klantenservice.


Data & locatie

Deze cursus kun je incompany organiseren of volgen als privé- of duotraining. De data en locatie bepalen we in overleg.

Kosten

De kosten voor een incompany- of privétraining Klantgericht en empathisch schrijven zijn afhankelijk van je wensen en de grootte van de groep. Wil je meer weten? Vul dan nu het contactformulier in of bel naar 020 – 598 64 20. We maken graag een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Klantgericht en empathisch schrijven

Een lastige boodschap brengen, reageren op een klacht? Gebruik juist die momenten om de relatie met je klant te versterken. Schrijf een e-mail of een brief die meer dan klantvriendelijk is: empathisch en servicegericht.

Ons programma is altijd maatwerk. Waar de behoefte van jouw organisatie ligt, stellen we vast op basis van gesprekken, intakes en deelnemersteksten.

Download de factsheet Klantgericht en empatisch schrijven (pdf 1136 kb).


Programmaonderdelen

Denk aan:
  • Communiceren vanuit de merkwaarden van je organisatie
  • Helder en vriendelijk reageren op vragen van klanten
  • Je verplaatsen in de klant: wat zou jij zelf willen lezen?
  • Begripvolle, empathische formuleringen: wat werkt, wat niet?
  • Wat doe je als je de klant geen gelijk kunt geven?
  • Tactvol omgaan met lastige situaties
  • De commerciële kwaliteit van je tekst
Eigen teksten

Je oefent met je eigen teksten en met realistische cases. Zo pas je wat je leert direct toe in je eigen werk. Je kunt deze training bijvoorbeeld volgen als klanten vaak vragen hebben over brieven of mails. Of als je als medewerker houvast wil: wat zijn nu eigenlijk de criteria voor goede brieven en e-mails?

Wij laten woorden werken voor ...

Ik wil contact over deze training

Ons online magazine CNTXT ontvangen?
© Taalcentrum-VU   /  Algemene voorwaarden: Trainingen - Vertalingen   /  Sitemap   /  Webdesign : RAADHUIS /  Fotografie