Klantgericht schrijven

Een lastige boodschap brengen, reageren op een klacht? Gebruik juist die momenten om de relatie met je klant te versterken. Schrijf een e-mail of een brief die meer dan klantvriendelijk is: empathisch en servicegericht.

  • Uitstekende klantreactie
  • Empathisch en servicegericht
  • Klantrelatie versterken
  • Olet laat woorden werken.
  • Paul
  • Sylvia
  • Marijke
  • Rob
  • Philip
  • David
  • Anouk
  • Daphne
  • Sanne
  • Joop
  • Nigel
  • Peter
  • Ellen
  • Marc
  • Genevieve
  • Olet
  • Jane
  • Judith
  • Sanne
  • Mathilde
  • Janneke
  • Karla
  • Joanna
  • Christine
  • Marja
  • Annette
  • Eric
Meer informatie

Of bel ons: 020 - 598 64 20

Praktische informatie


Voor wie

Voor medewerkers die regelmatig rechtstreeks contact hebben met klanten, bijvoorbeeld vanuit een afdeling klantenservice.


Data & locatie

Deze cursus kun je incompany organiseren of volgen als privé- of duotraining. De data en locatie bepalen we in overleg.

Kosten

De kosten voor een incompany- of privétraining Klantgericht en empathisch schrijven zijn afhankelijk van je wensen en de grootte van de groep. Wil je meer weten? Vul dan nu het contactformulier in of bel naar 020 – 598 64 20. We maken graag een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Wat kun je na deze cursus?

In deze cursus Klantgericht schrijven leer je zakelijk en vriendelijk te communiceren met de klant. Je leert hoe je de boodschap afstemt op de lezer, hoe je helder formuleert en zonder omwegen tot de kernboodschap komt. Het resultaat: aantrekkelijke, klantvriendelijke teksten én een hogere klanttevredenheid.

Klantgericht schrijven

Leer hoe je jezelf verplaatst in de ontvanger van je brief, e-mail of notitie. Schrijf een prettig leesbaar bericht dat uitblinkt in klantgerichtheid, en waarin de kernboodschap duidelijk naar voren komt. Ook jij kunt klantgericht schrijven: schrijf doelgericht, kies de juiste opbouw en verbeter je schrijfvaardigheid.

De cursus Klantgericht schrijven helpt jou bij feilloze klantcommunicatie. Wees vriendelijk én zakelijk tegelijk. Oefen met eigen teksten en ontdek de do’s en don’ts van klantgericht communiceren. En hoe verwerk je empathie in jouw klantcommunicatie? Je komt erachter met de cursus Klantgericht schrijven.

Download de factsheet Klantgericht en empatisch schrijven (pdf 1136 kb).


Programmaonderdelen

Klantgericht communiceren
  • Communiceren vanuit de merkwaarden van je organisatie
  • Helder en vriendelijk reageren op vragen van klanten
  • Je verplaatsen in de klant: wat zou jij zelf willen lezen?
De opbouw van je e-mail, brief of notitie
  • Het schrijfproces: hoe begin je?
  • Handige formats voor e-mails en andere korte teksten
  • De lezer: wat wil je met je klantgerichte e-mail bereiken?
Klantgericht formuleren
  • De boodschap en stijl afstemmen op de leer
  • Correct en verzorgd formuleren
  • Feedback op je eigen teksten
Empathisch en klantgericht schrijven
  • Begripvolle, empathische formuleringen: wat werkt, wat niet?
  • Wat doe je als je de klant geen gelijk kunt geven?
  • Tactvol omgaan met lastige situaties
Klantgerichtheid van je eigen teksten

In de cursus Klantgericht schrijven oefen je met je eigen teksten en realistische cases. Zo pas je wat je leert direct toe in je eigen werk. Je kunt deze training bijvoorbeeld volgen als klanten vaak vragen hebben over brieven of mails. Of als je als medewerker houvast wil: wat zijn nu eigenlijk de criteria voor goede brieven en e-mails?

Wij laten woorden werken voor ...

Ik wil contact over deze training

Ons online magazine CNTXT ontvangen?
© Taalcentrum-VU   /  Algemene voorwaarden: Trainingen - Vertalingen   /  Sitemap   /  Webdesign : RAADHUIS /  Fotografie