Zakelijk Engels: E-mailen en telefoneren

Geef jouw Engelse klantcommunicatie een boost met de cursus Zakelijk Engels: E-mailen en telefoneren.

  • Schrijf- en spreekvaardigheid
  • Anticipeer op cultuurverschillen
  • Gemiddelde beoordeling: 8,5
  • Rob laat woorden werken.
  • Joop
  • Marja
  • Suzanne
  • Mathilde
  • Eric
  • Olet
  • Paul
  • Marijke
  • Christine
  • Genevieve
  • Peter
  • Jane
  • Janneke
  • Laila
  • Marc
  • Judith
  • Joanna
  • Sanne
  • Sylvia
  • Anouk
  • Rob
  • David
  • Annette
  • Karla
  • Ellen
  • Philip

Praktische informatie


Voor wie

De cursus Zakelijk Engels: E-mailen en telefoneren is voor iedereen die zijn of haar Engelse klantcommunicatie naar een hoger plan wil brengen.

Data & locatie

Deze cursus kun je incompany organiseren of volgen als privé- of duotraining. De data en locatie bepalen we in overleg.

Kosten

De kosten voor een incompany- of privétraining Zakelijk Engels: E-mailen en telefoneren zijn afhankelijk van je wensen en de grootte van de groep. Wil je meer weten? Vul dan nu het contactformulier in of bel naar 020 – 598 64 20. We maken graag een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Wat kun je na deze training?

Na afloop van deze training communiceer jij vloeiender en zelfverzekerder in het Engels. Je voorkomt veelgemaakte fouten, weet jouw boodschap goed over te brengen en bent in staat om adequaat te reageren op een Engelstalige spreker.

Zakelijk Engels: E-mailen en telefoneren

Communiceer jij regelmatig met Engelstalige zakenpartners of collega’s? Wil je gemakkelijker spreken en schrijven in het Engels? Met de cursus E-mailen en telefoneren in het Engels kom je zelfverzekerder en professioneler voor de dag. In de cursus komen e-mailen en telefoneren in samenhang aan bod, omdat een e-mail vaak een aanleiding kan zijn voor een telefoongesprek en vice versa. Hoe laat je beide communicatievormen goed op elkaar aansluiten?


Onze cursisten beoordelen deze training gemiddeld met een 8,5!


Klantcommunicatie in een andere taal vergt extra aandacht. Beleefdheidsvormen die je in het Nederlands gewend bent, zijn niet zomaar te vertalen naar het Engels. In de cursus Zakelijk Engels: E-mailen en telefoneren besteden we aandacht aan deze beleefdheidsvormen en hoe je rekening houdt met culturele verschillen. Daarnaast werk je aan je spreek- en schrijfvaardigheid en behandelen we veelgemaakte fouten.

Download de factsheet Zakelijk Engels: E-mailen en telefoneren (pdf).


Programmaonderdelen

E-mailen in het Engels

Het onderdeel E-mailen in het Engels richt zich op het verbeteren van jouw Engelse schrijfvaardigheid: gemakkelijker, met meer variatie, op een hoger niveau. Je oefent met herkenbare, eigen teksten uit je werkomgeving, zodat je de opgedane kennis direct in praktijk kunt brengen. Onderwerpen die aan bod komen zijn:

  • Hoe zit een goede Engelse e-mail in elkaar?
  • Hoe breng je structuur aan in jouw Engelse e-mail?
  • Voorbeeldzinnen en -formuleringen om je tekst te beginnen, overgangen te maken en af te sluiten.
  • Hoe ga je om met culturele verschillen (beleefdheidsvormen en indirecte communicatie)?
  • Wat zijn veelgemaakte fouten en hoe voorkom je ze in je eigen e-mails?
Telefoneren in het Engels

In het onderdeel Telefoneren in het Engels komt de Engelse spreekvaardigheid aan bod. Hoe kun je beter reageren op vragen en verzoeken? Wat zijn handige tips voor een Engelse telefoongesprek en hoe reageer je klantvriendelijk en met de juiste beleefdheidsvormen? Onderwerpen die aan bod komen zijn:

  • Het vergroten van je woordenschat
  • Het verbeteren van jouw fluency: uitspraak, verstaanbaarheid en spreekgemak
  • Klantvriendelijk communiceren aan de telefoon in het Engels
  • Omgaan met culturele verschillen en de juiste beleefdheidsvormen
  • Rollenspellen: professionele en effectieve gesprekken voeren
Overige modules Zakelijk Engels

In deze training ligt de focus volledig op e-mailen en telefoneren in het Engels. Wil jij jouw Engelse taalvaardigheid verder uitbreiden? Schrijf betere Engelse teksten met de cursus Zakelijk Engels: Copywriting, word beter in het voeren van informele gesprekken met de cursus Zakelijk Engels: Netwerken of werk aan je Zakelijk Engels: uitspraaktraining. Modules combineren in een incompanytraining? Kijk bij de cursus Zakelijk Engels.

Wij laten woorden werken voor ...

Ik wil contact over deze training

Ons online magazine CNTXT ontvangen?
© Taalcentrum-VU   /  Algemene voorwaarden: Trainingen - Vertalingen   /  Sitemap   /  Webdesign : RAADHUIS /  Fotografie